Actele necesare pentru inregistrarea nasterii
Pentru inregistrarea nasteri unui copil nascut pe teritoriul oraşului Luduş, declarantul se prezinta la sediul primariei, oficiul de stare civilă, cu urmatoarele acte:
- certificatul medical constatator al nasterii, intocmit pe formular tip, care va trebui sa poarte numar de inregistrare, data certa, sigiliul unitatii sanitare, semnatura si parafa medicului;
- actele de identitate si certificatul de casatorie al parintilor copilului daca acestia sunt casatoriti;
- certificatul de nastere si actul de identitate al mamei si al declarantului daca nasterea nu este declarata de catre mama;
- daca parintii au nume de familie diferit, sau nu sunt casatoriti, inregistrarea nasterii se face pe baza declaratiei scrise, semnata de ambii parinti in fata ofiterului de stare civila, din care sa rezulte numele de familie si prenumele copilului.
- Hotarirea judecatoreasca, definitiva si irevocabila, privind incuvintarea inregistrarii tardive, care trebuie sa contina toate datele necesare inregistrarii nasterii (numele, prenumele copilului, data si locul nasterii copilului, sexul, numele de
familie si prenumele parintilor, data si locul nasterii parintilor, precum si domiciliul acestora ).
- Daca nasterea copilului s-a produs in strainatate si intocmirea actului nu a fost facuta la misiunea diplomatica sau oficiul consular de cariera al Romaniei ori la autoritatea tutelara locala din strainatate, intocmirea actului de nastere se face in tara la autoritatea administratiei publice locale de la domiciliul parintilor.
Termenul de declarare al nasterii este de 30 zile pentru copilul nascut viu si 3 zile pentru copilul nascut mort.
Actualizat in - 13.07.2016, la ora 08:49.